Projekty


Erasmus+, KA1 - Projekt mobility osob ve školním vzdělávání

Gymnázium Velké Pavlovice se zapojilo do programu Erasmus+, což je vzdělávací program Evropské unie, který podporuje spolupráci a mobilitu ve všech sférách vzdělávání. Jak je uvedeno na stránkách tohoto programu https://www.naerasmusplus.cz/cz/o-programu/:

Programu Erasmus+ se mohou zúčastnit studenti, učitelé, učni, dobrovolníci, vedoucí mládeže a funkcionáři amatérských sportovních organizací. Lze z něj také poskytnout finanční prostředky na partnerství vzdělávacích zařízení, mládežnických organizací, podniků, místních a regionálních úřadů a nevládních organizací, jakož i na reformy v členských státech s cílem modernizovat vzdělávání a odbornou přípravu a podpořit inovace, podnikatelské schopnosti a zaměstnanost.

V květnu roku 2021 jsme odeslali naši žádost o poskytnutí finančního příspěvku na klíčovou akci KA1 – Vzdělávací mobilita jednotlivců. Žádosti bylo vyhověno. Tento projekt byl a je určen učitelům, kteří projevili zájem se dále vzdělávat a účastnit se jazykových a metodologických kurzů s cílem:

1) posílit své jazykové kompetence, dosáhnout vyšší úrovně znalosti cizího jazyka s cílem poskytnout studentům našeho gymnázia kvalitní jazykovou výuku;

2) poznat nové výukové metody ve výuce, vytvářet tak výuku pestrou a pro studenty přitažlivou a motivující.


V únoru 2022 vyjela do německého Regensburku paní učitelka Jana Lorenzová:

„Osvěžila jsem si své znalosti němčiny mezi svými kolegy z celého světa, na vlastní kůži poznala, jak fungují metody výuky cizího jazyka, coby učitelka nabrala druhý dech a novou chuť do práce.

Jazyková škola Horizonte a studentská kolej se nacházejí v samotném srdci města.  Město Regensburg člověka uchvátí svým středověkým rázem, bez dopravního provozu, úzkými uličkami, malebnými kavárničkami, kamenným mostem přes řeku Dunaj. 

Dopoledne jsem se účastnila kurzu němčiny, zábavně a účinně si zopakovala to, co jsme mnozí od studií na VŠ pozapomněli. Odpolední program metodiky je na míru připravený pro učitele.  Vybavení tištěnými materiály a vlastní zkušeností mohu po návratu do školy stejnou hodinu aplikovat ve svých hodinách němčiny na svých žácích, věřím, že úspěšně, např. Deutsche Produkte, Bayrisch, Spiele im Unterricht, Jugendsprache, Wortschatzarbeit,  Musik im Unterricht.

Oblíbená byla i setkání se studenty němčiny z celého světa v rámci podvečerního programu, např. Stammtisch, Weinprobe, Filmabend, Stadtführung.  O víkendu byly připraveny výlety do Norimberka, Mnichova, nabízela se také návštěva pár kilometru vzdáleného památníku osobností německé kultury Walhalle či přímo ve městě prohlídka knížecího zámku rodu Thurn und Taxis.“
http://www.gymnvp.cz/fotogalerie/141


V březnu se vzdělávala na Maltě Eliška Kaszper:

„Tento rok byl obzvláště náročný. Po covidovém období, domácím vzdělávání svých vlastních dětí i svých studentů, byl jazykový pobyt na Maltě balzámem na duši. Program Erasmus jsem využívala jako studentka VŠ i začínající učitelka. Vždycky byl bezvadný! I tentokrát. Byla jsem v jazykové škole ETI ve městě St. Julian’s, je to kousek od hlavního města Valletta. První týden jsem absolvovala metodologický kurz pro učitele angličtiny, zkoušeli jsme si nejrůznější metody a techniky, např. storytelling, listening, video… Věnovali jsme se také metodě CLIL. CLIL plně integruje výuku učiva jak daného předmětu, tak i cizího jazyka, což znamená, že část výuky předmětů jako např. biologie či občanská výuka může být vyučována v cizím jazyce (nabízí se samozřejmě především angličtina).

Další týden jsem se účastnila kurzu obecné angličtiny. Nejcennější bylo setkání s lidmi téměř z celého světa, jejich vstřícnost, otevřenost, sdílení zkušeností. Po škole jsem nezůstávala uzavřená na pokoji, ale často byla v kontaktu s jinými. Jezdili jsme na společné výlety, do Valletty, Mdiny, na ostrov Gozo. Krajina je tak odlišná od té naší – silné rozbouřené moře, domy z pískovce, květiny, zeleň, palmy. Bylo to úžasné, za vše jsem velmi vděčná!“


Odpolední prezentace o mobilitách programu Erasmus+

Se svými zážitky a zkušenostmi se na půdě školy podělily učitelky Jana Lorenzová a Eliška Kaszper. Připravily si prezentaci o Regensburgu a Maltě. Studenti i kolegové se dozvěděli informace o bavorském městě Regensburg, jeho historii, rázu města a typických bavorských pokrmech, taktéž o geografii, politickém uspořádání či kulturních možnostech Malty. Obě vyučující se snažily pojmenovat nesporné výhody a plusy těchto mobilit, nejen na poli profesního života (zlepšení jazykové úrovně, poznání nových moderních vyučovacích metod a technik), nýbrž i ve svém životě osobním. Sdílí názor, že tato zkušenost vede k větší otevřenosti vůči jinakosti, otevírá oči kulturnímu bohatství jiných národů a zároveň vede k uvědomění specifik naší kultury národní.


Dvoutýdenní kurz italštiny ve Florencii - Mgr. Eliška Kaszper

V rámci projektu Erasmus+ jsem absolvovala dvoutýdenní kurz italštiny ve Florencii. Byl to sen! Florencie je překrásné renesanční město. Tím, že jsem tam pobývala přes léto, také plné turistů. Velmi na mě zapůsobila celková atmosféra, kultura a všudypřítomné umění. Navštívila jsem všechny proslulé pamětihodnosti: Galerii Uffizi - vzpomínala jsem přitom na hodiny literatury se současnými septimány, kdy jsem jim v rámci prvního ročníku promítla prezentaci o renesančním malířství a ukazovala obrazy Da Vinciho, Botticelliho, Michelangela a jiných. Bylo úžasné vidět všechny tyto skvosty před očima. Fascinovaly mě chrámy, proslulý Duomo, sochy, především socha Davida, i renesanční paláce. 

Naše jazyková škola se nacházela u Ponte Vecchio, jen pár metrů od proslulého mostu přes řeku Arno. 

Každý všední den jsem chodila do školy. I to byla historická budova s vysokými stropy. Když si o přestávce přišli někteří studenti zahrát na piano, připadala jsem si jako v koncertním sále. Učili nás samozřejmě báječní lektoři, temperamentní Italové, vtipní a přátelští. Milovala jsem všechny ty hodiny, kde cvičíte konverzaci na otázkách typu: Hai mai dormito in spiaggia? = Už jsi spal/a někdy na pláži? 

Sei mai stato/a al telefono per due ore? = Už jsi někdy protelefonoval/a dvě hodiny?

Hai mai fatto il bagno in mare a mezzanotte? = Koupal/a ses někdy v moři o půlnoci?

nebo Sei ti innamorato/a a prima vista? = Zamiloval/a ses na první pohled?

Láska, partneři, přátelé, rodina nebo třeba papež byly častými tématy, vpravdě italskými. Pociťuji opravdovou vděčnost, že jsem se mohla posunout v tomto melodickém jazyce dál a předávat lásku k italštině a italské kultuře i studentům našeho gymnázia. Připravila jsem si pro ně přednášku o Florencii, její kultuře a umění, pracovní list zhotovila paní učitelka Míchalová, aby tak studenty motivovala k aktivnímu naslouchání.

V tomto roce jsou otevřeny dva kroužky italštiny: pro začátečníky a pro ty, kteří pokračují a mají základy již z minulého roku. Tento kroužek mě hodně baví, protože cítím, že i já mám možnost stále růst a vzdělávat se.

http://www.gymnvp.cz/fotogalerie/142 


Jazykový kurz na Maltě - Mgr. Petr Kadlec

Letos v říjnu se mi dostalo možnosti zúčastnit se jazykového kurzu na Maltě, který byl zaměřen na nové metody výuky.

Byla to pro mne příležitost zažít nevšední dva týdny v teplém podnebí a naučit se něco nového. 

Ubytování plně stačilo mým potřebám a výhodou bylo to, že jsem byl ubytovaný ve stejné budově, ve které probíhala výuka. 

Hlavní věcí byl však samotný kurz a ten byl prostě úžasný. Jeho hlavním přínosem pro mou učitelskou praxi byly diskuze s kolegy a lektorkou Isabellou. V přátelské atmosféře jsme mohli sdílet své zkušenosti a vytvářet si nový náhled na výuku jazyka. 

Kromě kurzu samotného jsem měl možnost poznávat kulturu, historii a přírodu Malty. S kolegy, taktéž učiteli, jsme utvořili partu, která spolu trávila volný čas a pořádala společné výlety.


Metodology Revisited, Revitalized & Re – energized - Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.

Kde: ETI (Executive Training Institute) St Julian’s, Malta

Kdy: 14. listopadu – 25. listopadu 2022

Kurz, který jsem absolvovala, byl rozhodně výjimečnou šancí rozšířit si vyučovací strategie   a kompetence. Samotná výuka v rozsahu 50 hodin a s rodilým mluvčím byla přímo nabita skvělými nápady a fantastickými aktivitami, a to v pozitivní a kooperativní atmosféře. Lekce byly interaktivní a nám účastníkům nabídly příležitost znovu zažít roli studentů a znovu si připomenout důležitost aplikace těchto technik ve vlastní výuce; to vše s respektem k individuálním rozdílům našich studentů. Po každém bloku jsme diskutovali o cílech aktivit, možnostech jejich adaptace a sdíleli odborné znalosti a zkušenosti.

Učebny byly vybaveny chytrými interaktivními tabulemi, které lektorce umožnily nejen implementovat moderní technologie, ale také zdůraznit jejich význam v současné výuce a předvést celu řadu aplikací, které využijeme ve třídě.

Kurz byl efektivní, učili ho profesionálové a byl vysoce hodnocený námi, učiteli z praxe, kteří se rozhodli strávit dva inspirativní týdny v ETI. 

http://www.gymnvp.cz/fotogalerie/143


Praktické využití poznatků z metodického kurzu na Maltě - Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.

V sylabu kurzu, který jsem v listopadu absolvovala v St. Julians, byly také kulturní informace o Maltě. S žáky oktávy, septimy a 3.A jsme se seznámili se zajímavostmi ostrovů formou jigsaw reading a také díky CLILovým stránkám poskytnutým ETI, školou, ve které kurz Metodology Revisited, Revitalized & Re – energized probíhal. Studenti se tak seznámili např. s historií Malty, s odkazem Britů na ostrovech nebo se starými způsoby dopravy na Maltě. Pracovali ve skupinách i samostatně, poté si navzájem vyměňovali informace a mnohému se naučili, o čemž svědčí i jejich komentáře. Procvičili si čtení, mluvení i poslech a mně samotné tyto hodiny umožnily aplikovat nabyté poznatky z Malty ve výuce.

Komentáře některých studentů:
Nela: „Nejvíce mě zaujalo britské dědictví na Maltě, nevěděla jsem, že královna Alžběta II. dříve žila na Maltě a byla to pro ni jedinečná zkušenost. Poprvé poznala “normální” život.
Zuzana: „Dozvěděla jsem se mnoho o maltézských zahradách a její geografii, zopakovala si slovíčka o geografických útvarech a členy v angličtině.“
Matyáš: „Na Maltě mě nejvíce zaujala široká fauna a flora vodního světa. A to hlavně díky scuba diving videu.“
Sabina: „V těchto dvou hodinách jsem se o Maltě dozvěděla spoustu nových informací. Nejvíce mě překvapilo, že na Maltě je 365 kostelů (každý na jeden den). Také jsem nevěděla, že celé hl. město Malty (Valletta) je zapsáno na seznamu UNESCO a zjistila jsem názvy všech tří ostrovů, které tvoří Maltské souostroví (Malta, Gozo, Comino).“
Nikola: „Moc se mi líbila tahle práce ve skupinkách. O Maltě jsem se toho hodně naučila, překvapil mně fakt, že je na tak malém ostrově 365 kostelů. Moc se mi líbila i práce s počítači a hlavně videa, která obohatila psané slovo.“
Jakub: „Z dnešní hodiny bych si chtěl zapamatovat, že na Maltě se nachází jedny z nejstarších chrámu na světě.“
Julie: „Bavilo mě skládání kousků textu podle souvislosti. Nejvíce mě zaujala zajímavá fakta o Maltě. Také se mi líbilo čtení s úkoly, zejména o geografii Malty, nevěděla jsem, jaká je na Maltě krásná příroda.“

http://www.gymnvp.cz/fotogalerie/144



 




Erasmus+, KA1 - Projekt mobility osob ve školním vzdělávání
Erasmus+, KA1 - Projekt mobility osob ve školním vzdělávání
Erasmus+, KA1 - Projekt mobility osob ve školním vzdělávání
Erasmus+, KA1 - Projekt mobility osob ve školním vzdělávání
Erasmus+, KA1 - Projekt mobility osob ve školním vzdělávání
Erasmus+, KA1 - Projekt mobility osob ve školním vzdělávání

zpět projekty