Aktuálně z Gymnázia

Maturanti na literárně-historické exkurzi v Praze

Ve středu 21. září se naše třídy maturitních ročníků zúčastnily literárně-historické exkurze v Praze. Kvůli zpoždění vlaku, které činilo hodinu a půl, jsme dorazili do Prahy s výrazným zdržením. Při příjezdu na hlavní nádraží jsme se tramvají přemístili na hotel Olšanka, kde jsme si odložili naše zavazadla. Okouzlení a překvapení příjemnou atmosférou hotelu by nejeden z nás nejraději po náročné cestě ulehl do pohodlně vypadajících postelí, ale náš program se ubíral jiným směrem, a to konkrétně na Petřínskou rozhlednu. Cestu nahoru jsme si zkrátili lanovkou, avšak na Petřínskou věž jsme museli vystoupat již po svých. Po výstupu nás uspokojil krásný pohled na stověžatou Prahu, ti z nás, kteří se báli výšek se vydali do nedalekého zrcadlového muzea. Dále nás kroky zavedly až na Pražský hradu, kde pro nás připravily paní učitelky akční hru s názvem Actionbound. Hra nás provedla zákoutími hradního komplexu. Během plnění posledních úkolů nás zasáhla nepříjemná změna počasí v podobě deště, a tak cesta většiny z nás vedla zpátky před bránu Hradu, a někteří úprkem utíkali koupit deštníky. Následovala rychlá večeře a přesun do Studia Ypsilon. Divadelní představení neslo název Varieté Freda A. aneb Chytání větru. Tanečně hudebně pojatá divadelní scéna vyprávějící příběh Freda Astaira byla pojata s velkou nadsázkou a humorem.

Druhý den jsme začali úžasnou snídaní ve formě švédských stolů, bohatý výběr sladkých a slaných pokrmů nám dodal spoustu energie na další den plný aktivit. Metrem jsme se přemístili na Vyšehrad, kde nás čekal výklad od místní průvodkyně, která nás provedla vyšehradskými místy až po kostel sv. Petra a Pavla, vedle se kterého se nachází Vyšehradský hřbitov, kde jsou pochovány významné české osobnosti. Další zastávkou byla návštěva Českého rozhlasu, avšak předtím jsme stihli čas vyplnit obědovou pauzou. Během prohlídky Českého rozhlasu jsme se dozvěděli informace o jeho vzniku a jeho potřebu v dnešní době. Po celou dobu nám předávaly informace dvě pracovnice, které se nebály s námi sdílet i své vlastní zkušenosti. Následovaly asi dvě hodiny osobního volna, kterou jsme mohli vyplnit dle našeho uvážení. Zlatým hřebem večera bylo divadelní představení Maryša v Národním divadle. Všechny nás nadchla dechberoucí atmosféra hereckých výkonů a samotného historického divadla.

Poslední den naší exkurze jsme hned po snídani opustili hotel a přesunuli se na vyhlídku k Národnímu památníku na Vítkově. Nedílnou součástí Památníku je také největší jezdecká plastika ve střední Evropě Jana Žižky z Trocnova. Následně jsme se vrátili na hotel pro naše zavazadla a tramvají se přesunuli na hlavní nádraží, kde jsme si uložili naše batožiny. Do příjezdu vlaku jsme však měli ještě čas, který jsme využili na návštěvu muzeí a galerií. Někteří zavítali do Národního muzea, Národního technického muzea nebo do Veletržního paláce. Na závěr bychom chtěli poděkovat p. uč. Janě Strouhalové a p. uč. Pavle Míchalové za výborné naplánování programu, ze kterého jsme si odvezli spoustu krásných zážitků.