Aktuálně z Gymnázia


Co je nového ve výuce angličtiny

Maturitní zkouška z angličtiny
V letošním školním roce představíme novou podobu školní maturity. V souladu s nároky kladenými na výuku cizích jazyků zvyšujeme požadovanou úroveň z B1 na B2 (dle SERRJ). Studenti počínaje septimou pracují na portfoliu, které předloží u maturitní zkoušky. Základem tohoto dokumentu jsou prezentace, které jsou založeny na maturitní ch otázkách, ale nově je studenti zpracovávají samostatně; každé téma je tudíž pojato individuálně a originálně s kritickým přístupem ke zdrojům jak internetovým, tak i tištěným. Rovněž tak zařazujeme do výuky digitální kompetenci (vedle kompetence komunikační a kompetence k učení). Klademe tak důraz na osvojení cizího jazyka při současném využívání digitálních technologií, učíme žáky vyhledávat informace v daném cizím jazyce a tyto informace vyhodnocovat a dále zpracovávat.

Cambridge exams
Jsme potěšeni, že v letošním školním roce připravujeme na zkoušky Cambridge dvakrát více kandidátů v porovnání s rokem loňským. Studenti mají o přípravu na zkoušky veliký zájem a nově se letos připravují i na zkoušku nanečisto, tzv. mock exam. Navíc se cíleně připravují vyšší zkoušku CAE, což znamená získání certifikátu s úrovní C1, případně C2. Pomáhá nám také rozšířená spolupráce se zkouškovým centrem P.A.R.K.

Samostatná četba v angličtině
Jazykovou kompetenci člověk získá dvěma způsoby, které se ale navzájem doplňují: jazykovou akvizicí a vědomým učením se. Jazyková akvizice znamená, že si jazyk osvojujeme podobným způsobem, jako jsem se naučili náš mateřský jazyk, tedy posloucháním a později čtením. Také proto naši studenti čtou knihy v cílovém jazyce, seznamují se se stěžejními díly britské a americké literatury a rozšiřují si slovní zásobu a upevňují znalost gramatiky.

Projekty
Nedílnou součástí výuky (nejen) angličtiny je projektová výuka. Proto projekty pravidelně zařazujeme do výuky. Mají různou formu, někdy je to poster, jindy třeba krátké video či hlasový záznam. Studenti jsou velmi kreativní a navrhují kupříkladu jak zlepšit svá místa bydliště, která konkrétní místa v jejich obcích by zasluhovala pozornost, čímž mohou bezpochyby iniciovat změny k lepšímu.

Ročníkové práce
Ve druhém ročníku vyššího gymnázia píší studenti ročníkové práce. V loňském i letošním roce si někteří studenti zvolili jako výchozí jazyk práce angličtinu a s úkolem se popasovali opravdu se ctí. V loňském roce se ‚ročníkovky‘ zabývaly tématy jako například atentát na prezidenta Kennedyho či vraždou Johna Lennona. V letošním školním roce pak vznikají další, jedna na kulturní téma Paddington Bear and its meaning in British Culture (Medvídek Paddington a jeho místo v britské kultuře) a další pak pracuje s podcasty v angličtině.
Obhajoby prací pak probíhají také v angličtině, což zvyšuje jazykové sebevědomí studentů.

Gamifikace výuky
Gamifikace je vzdělávací přístup, který se snaží motivovat studenty pomocí videoher a herních prvků ve výukových prostředích.  A v tom nám pomáhají naše nové učebnice Own It!, které používáme na nižším stupni gymnázia. Studenti tak formou didakticky zaměřených videoher procvičují gramatiku, slovní zásobu a učí se plánovat si své učení. 

Soutěže a olympiády
V letošním školním roce budeme obhajovat výborné umístění jak v mezinárodní soutěži Best in English, tak také v olympiádě z Aj. Všem soutěžícím fandíme a intenzivně pomáháme s přípravou.




zpět aktuality